• Rozlúčka 4.A s 1. stupňom

• Všetko raz musí skončiť, aj  4 roky na 1. stupni. V pondelok 26. 6 .2023 sa žiaci 4.A stretli vo Hvezdárni v Partizánskom , aby sa rozlúčili so svojou triednou učiteľkou Mgr, Danielou Krištofovou  a vydali sa na cestu do neznáma, ktorá je pre nich prechod  na 2. stupeň. Spríjemnili si to spoločnou  opakačkou, pozorovaním mesiaca a osviežujúcou zmrzlinou či  šťavnatým melónom. Rozlúčili sa tak s pani učiteľkou i 1. stupňom . Veľa šťastia a úspechov do ďalších rokov štúdia všetkým štvrtákom  želá triedna učiteľka Mgr. Daniela Krištofová.

• Branná výchova

• Dňa 27.6. 2023 sa konala branná výchova v dvoch fázach.

Jedna fáza bola určená prvému stupňu a táto bola konaná zábavnou a hravou formou. Mali tam rôzne stanovištia ako napr. orientačný beh, hod granátom na presnosť, prekážkovú dráhu a prenášanie vody na nich, plnili úlohy jednotlivo alebo ako skupina.

Pre druhý stupeň boli nachystané dve praktické cvičenia ako boli orientačný beh a prekážková dráha , a dve teoretické s praktickými ukážkami kde si mohli vyskúšať plynovú masku alebo ošetrenie pri rôznych zraneniach

• Koncoročný výlet 7.A

• Žiaci 7.A výletovali v okolí. Ráno sme sa vybrali na letisko do Malých Bielic, kde sme strávili čas na novom ihrisku Rodinka, cestou naspäť sme sa občerstvili nanukmi. Spoločné doobedie sme zakončili opekačkou a hrami v areáli školy

• Návšteva gymnázia v Partizánskom

• Dňa 27.6.2023 žiaci 8.A triedy navštívili gymnázium, aby sa zažili ako prebieha také vyučovanie na strednej škole. Mali hodinu informatiky, chémie, angličtiny a telesnej výchovy. Bolo to nielen poučné, ale aj zábavné a zaujímavé. A možno si niektorí z nich práve dnes vybrali budúcu strednú školu.

• Ďakovná svätá omša

• V pondelok (26.6.2023) sa v Kostole svätej Alžbety vo Veľkých Bieliciach uskutočnila ďakovná sv. omša za uplynulý školský rok 2022/2023.

• ŠKOLSKÝ VÝLET - 6.A (23.06.2023)

• Týždeň pred odovzdávaním koncoročných vysvedčení sa na školský výlet vybrali aj žiaci 6.A triedy. Vlakom sa odviezli do Nitry, kde si vychutnali skvelé chvíle na trampolínach v JumpHouse, prešli sa cez Botanickú záhradu, navštívili daniele a muflóny v Mini ZOO a v Univerzitnom viváriu SPU sa dozvedeli zaujímavé informácie o živote plazov. Výlet plný netradičných zážitkov zakončili tradičnou návštevou obchodného centra a nezabudnuteľnou cestou vlakom domov.

• Koncoročný výlet 8.A

• Prvá časť výletu spočívala v ľahšej turistike. Naša cesta smerovala na "ˇŽabu". Žiaľ aša cesta bola prerušená divou zverou, ktorá sa potuľovala po lese. DObrovoľne sme sa rozhodli ustúpiť a popri rieke Nitra sme sa dostali do mesta. Druhá časť bola v podniku UNISport. Tam na nás čakalo množstvo spoločných aktivít, ktoré sme si všetci užili a zabavili sa. Po bowlingu, sme si zajazdili na motoárach a napokon sme sa ponaháňali so zbraňami v miestnasti na LaserGame.

• Koncoročný výlet 5.A

• Síce extrémne horúci deň, ale výlet do Bojníc dopadol na výbornú. Navštívili sme ZOO, zrkadlové bludisko a Botany park. Obed v McDonald´s nám veľmi chutil.

• E-twinning: RRRRecycling

• Počas školského roku 2022/2023 sa žiaci 3. a 4. ročníka zúčastnili medzinárodného európskeho projektu RRRRecycling (pod hlavičkou E-twinning) pod vedením p. učiteľky Mgr. Kataríny Bodockej, v ktorom spolupracovali so žiakmi zo Španielska, Francúzska, Poľska a Turecka. Hlavnou témou projektu bola recyklácia. Žiaci sa formou zábavných aktivít naučili správnej separácii, nielen na Slovensku, ale i v partnerských krajinách, zistili ako sa dá využiť odpadový materiál, zlepšili si slovnú zásobu v angličtine, spoznali vlajky partnerských krajín, stali sa umelcami pri vytváraní umeleckých diel z odpadu alebo módnymi návrhármi a zároveň aj modelmi, spievali pesničky, hľadali odpad, vyrábali slogany, súťažili a veľa ďalších zaujímavých aktivít, ktoré ste mohli vidieť nielen na našej nástenke na 1. stupni, ale aj na webovej stránke našej školy.

Mgr. Katarína Bodocká

• SlovEKO módna prehliadka

• iaci krúžku E-twinning si v rámci projektu RRRRecycling vytvorili s kamarátmi zo Španielska, Francúzska, Poľska a Turecka medzinárodnú módnu prehliadku.

Na prehliadke sa predstavili nielen žiaci, ale i pani učiteľka Mgr. Katarína Bodocká, v nádherných dizajnérskych modeloch zo svojej vlastnej dielne. Na výrobu krásnych čeleniek, dresov, plášťov, šiat, topánok, či tričiek použili len materiály, ktoré by za iných okolností putovali do koša.

Žiaci so svojimi rodičmi im vdýchli nový život a veríme, že aj inšpirovali svojich spolužiakov z ŠKD, ktorí im tlieskali a povzbudzovali ich.
            Mgr. Katarína Bodocká

• Koncoročný výlet 1. stupeň

• Žiaci 1.stupňa navštívili nádvorie trenčianského hradu a zabavili sa v zoofarme Lubina. Deti mali možnosť nakŕmiť zvieratká rôzneho druhu, dozvedeli sa o nich nové informácie a zabavili sa ihrisku.

• Pevnosť Boyard

• Posledné dni v škole bývajú pre žiakov plné súťaží, hier a zábavy. Tak tomu bolo aj dnes, v čase letného slnovratu, v stredu 21.6.2023. V toto horúce predpoludnie súťažili žiaci v hre "Pevnosť Boyard".

Ich úlohou bolo zdolávať rôzne zadania, pri ktorých museli naplno využiť svoju šikovnosť, fantáziu, obratnosť a zručnosť. Za každú zdolanú prekážku dostali indíciu, vďaka ktorej mohli rozlúštiť správne heslo, ktoré im odomklo prístup k množstvu sladkostí.

• Škola v prírode. Deň 5.

• V škole v prírode bolo super, deti si našli nové spriaznené duše, spoznali ďalší kút krásneho Slovenska, overili si svoje sily aj odvahu, prekonali strach a zažili neuveriteľné dobrodružstvá.

Na celú Školu v prírode budú ešte dlho spomínať.

• Škola v prírode. Deň 4.

• Všetko sa raz musí skončiť. Bolo nám naozaj výborne, svedčí o tom aj radosť a potlesk, ktoré padali pri rozlúčke. Zážitky však zostanú v každom z nás.

Už teraz sa tešíme na ďalšiu školu v prírode.

• Škola v prírode. Deň 2.

• Dnešné vyučovanie školy v prírode prebiehalo v nádhernom horskom prostredí Nízkych Tatier. Žiaci si zopakovali poznatky z prírodovedy, vlastivedy a spoznávali okolie obce Heľpa. Po turistike zrelaxovali v telocvični.

• Škola v prírode. Deň 1.

• Naši žiaci 1. stupňa dnes vyrazili do školy v prírode. Cesta do krásneho prostredia, pod Kráľovou hoľou, do malebnej stredoslovenskej obce Heľpa, ubehla bez problémov a rýchlo.

Deti sa ubytovali  v krásnych priestoroch penziònu a stihli poobedné aktivity na heľpianskom slniečku i priestrannej telocvični.

• Zážitkové učenie na hodine vlastivedy

• Sme tretiaci a v našom predmete vlastivedy sme mali veľmi peknú tému: “Historické pamiatky a významné udalosti v obci“.

Naša pani učiteľka Mgr. Alena Balášková pre nás pripravila zážitkové učenie, ktoré v našej škole poznáme už veľmi dlho. V triede sme si urobili “múzeum“, do ktorého mohli deti doniesť z domu nejaké predmety z minulosti. Trieda sa premenila na „mini múzeum“.

V našom múzeu sa nachádzala mútička na výrobu masla, starožitná skrinka na šperky, petrolejová lampa, starožitná žehlička na uhlie, starodávne mince, knihy a vzácna fotografia Valentína Beniaka a písací stroj z minulosti. Vieme , čo je fruštik, firhang, pugiľár a poznáme ľudové kroje, kolovrát. Deti   o veciach rozprávali tak pútavo a obšírne, že si zaslúžili veľkú pochvalu a potlesk od spolužiakov. S takouto formou vyučovania boli žiaci veľmi spokojní. Takto sa mohli preniesť do doby, v ktorej žili naši predkovia a používali tieto predmety. A o to ide, ako vraví čínske príslovie o vzdelávaní: “Ak mi niečo vysvetlíš- zabudnem, ak mi to ukážeš- zapamätám si, ale ak to urobím- pochopím“. Z hodiny som odchádzala obohatená o nové informácie a nabitá  energiou a dobrým pocitom, že zážitkové učenie mojich žiakov nadchlo.

• Výchovný koncert

• Dnes (v pondelok 5.6.2023) sa žiaci druhého stupňa zäčastnili, cez tretiu až piatu vyučovaciu hodinu, spoločného koncertu Vojenskej hudby Banská Bystrica a Detskej dychovej hudby Hradišťanka.

• Kontakty

• Základná škola, Športovcov 372/21, 958 04 Partizánske
      • riaditeľka školy +421 / 038 7409559 e-mail zsvelkebielice@gmail.com vedúca školskej jedálne +421 / 038 7409351 administratívna pracovníčka +421 / 038 7409352 0911 409 353